Sunday, March 10, 2019

Patung ngeri Michael Jackson hantui remaja dan kanak-kanak.


Sebuah video berdurasi 35 saat memaparkan patung mirip Michael Jackson ala momo yang mengatakan bahawa penyayi yang telah meninggal dunia itu akan masuk ke dalam bilik tidur pada waktu malam telah mencetuskan satu siasatan polis.

Rakaman watak yang diinspirasikan daripada Raja pop berkenaan telah dikongsi secara dalam talian dan mengancam untuk datang ke rumah-rumah sambil menjerit "heee heee".

Polis di mexico telah mengeluarkan amaran selepas meme 'El Ayuwoki' mendakwa figura ala momo itu akan muncul pada pukul 3 pagi. Nama 'Ayuwoki' berasal daripada lagu Michael Jackson yang berjudul 'smooth criminal'.

Kenyataan polis berkenaan berbunyi "walaupun ramai orang percaya ini adalah sejenis syaitan atau hantu daripada internet, ia bukanlah satu kuasa ghaib."

"Kanak-kanak dan remaja ingin berkongsi dan percaya dengannya kerana mengikut trend, tetapi perkara ini boleh menggangu emosi dan pisikologi yang mengakibatkan masalah tidur, panik atau kebimbangan.

Media mexico Infobee melaporkan, pencipta patung itu menjelaskan bahawa arca animasi tersebut dibuat menyamai Elvis presley tetapi entah mengapa ia akhirnya dipakaikan kostum seperti Raja pop berkenaan.

Sumber
-Mstar
-Mirror uk

Like dan follow facebook page kami
-->>>>>> www.facbook.com/kolopia

1 comment:

  1. FANSBETTING.COM
    Agent Online yang sudah terpercaya & Pelayanan yang memuaskan ..
    Banyak pilihan Game yang menarik
    Silahkan datang ke website kami

    WA : +855963156245^_^

    ReplyDelete