Saturday, February 23, 2019

38 tahun terperangkap dalam tubuh bayi.



Seorang perempuan berusia 38 tahun hidup seperti terperangkap dalam tubuh bayi yang berusia 9 bulan disebabkan oleh masalah kesihatan.

Penyakit yang dihadapinya membuatkan dia tidak mampu membesar sama ada dari segi fizikal mahu pun mental.

Perempuan ini bernama Maria Audenete Ferreira do Nascimento. Dia lahir pada 7 mei 1981 di Ceara Brazil. Maria akan mencapai usia 38 pada tahun ini tapi masih kelihatan seperti bayi 9 bulan.

Maria menghidap penyakit ganjil yang kronik iaitu Hipothyroidism sejak lahir. Penyakit ini menyebabkan thyroid gland maria gagal menghasilkan hormon dengan baik untuk pertumbuhan fizikal dan mental.

Penyakit ini sebenarnya boleh dirawat sekiranya diberikan rawatan sejak lahir. Malangnya bagi Maria, dia tidak diberikan rawatan yang sepatutnya.

Walau pun menderita dengan penyakit ganjil ini, maria dianggap bertuah kerana memiliki keluarga yang sangat penyayang. Ibu tirinya Francisca 'Doura' dos Santos percaya Maria adalah anugerah untuknya dari Tuhan. Doura menjaga Maria dengan baik dan penuh kasih sayang sejak kematian ibu kandung maria. Ayah maria berkahwin dengan Doura selepas kematian isteri.

Sumber: https://www.boldsky.com/insync/pulse/2018/baby-maria-audente-suffers-from-a-rare-condition-of-hyperthyroidism-where-she-looks-like-a-baby-123590.html

Like dan follow facebook page kami
-->>>>>https://www.facebook.com/kolopia/

No comments:

Post a Comment