Monday, February 25, 2019

Petisyen untuk minum cecair mayat.


Hampir 35,000 orang menandatangani satu Petisyen atas talian supaya dibenarkan meminum cecair mayat yang terdapat di dalam Black Sarcophagus.

Black sarcophagus ialah keranda hitam yang diperbuat daripada batu granite hitam. Keranda misteri ini ditemui di Alexandria Mesir pada julai 2018. Selepas pengkaji membuka keranda hitam ini mereka mendapati 3 rangka manusia bersama larutan cecair berwarna hitam di dalam keranda ini.

Ramai yang mempercayai cecair yang terdapat dalam keranda hitam itu mengandungi kuasa mistik. Cecair itu juga dipercayai mampu mengeluarkan kekuatan manusia sebebnar dan mampu memwarisi ilmu individu yang berada dalam keranda tersebut.

Oleh itu satu petisyen dimulakan mendesak kerajaan mesir supaya memberi kebenaran kepada mereka yang ingin meminum cecair mayat itu.

Berikutan petisyen yang mendapat sambutan dari seluruh dunia, pihak mesir dan pengkaji black sarcohpagus tampil memberi kenyataan. Menurut mereka, cecair yang terdapat dalam keranda hitam bukan sesuatu yang bersifat sebagai minuman penambah tenaga melainkan cuma cecair dari sisa mayat yang terdapat dalam keranda itu.

Penemuan black sarcophagus merupakan satu penemuan terbesar di Alexandria. Sebelum ini ramai pihak yang memberi amaran kepada pengkaji supaya tidak membuka keranda hitam itu kerana menurut kepercayaan kuno orang mesir keranda berwarna hitam adalah keranda yang memiliki sumpahan.

Namun pihak pengkaji tetap membuka keranda itu pada ogos 2018 dan sehingga kini belum ada petanda sebarang sumpahan terhadap kumpulan pengkaji ini. Oleh itu kemungkinan besar cecair yang terdapat dalam keranda ini juga tidak memiliki sebarang kuasa mistik.

Bagai mana pula dengan anda? Sekiranya diberi peluang adakah anda sanggup minum cecair mayat ini demi kuasa mistik?

Sumber: https://www.ancient-origins.net/news-history-archaeology/black-sarcophagus-0010423

Like dan follow facebook page kami
-->>>> https://www.facebook.com/kolopia/

No comments:

Post a Comment