Wednesday, February 20, 2019

Rangka mumia berjari 3, Bukan manusia


Rangka tengkorak misteri yang kemudiannya diberi nama Maria, adalah mumia yang ditemui berhampiran garisan Nazca di peru.
Turut ditemui mumia seperti kanak-kanak berhampiran dengan lokasi penemuan 'Maria'.

Berikutan penemuan yang mengemparkan ini saintis menjalankan kajian terperinci terhadap rangka mumia misteri ini.

Ahli genetik dari Rusia mendapati 'Maria' ialah humanoid being, bermaksud mumia ini mempunyai 23 kromosom sama seperti manusia.

Namun begitu, kajian dari st.petersburg mendapati sesuatu yang ganjil tentang mumia ini. Mereka mendapati mumia ini mempunya 3 jari, kepala yang panjang dan rangka rusuk yang berbeza dengan manusia biasa. Struktur rangka mumia ini dikaji menggunakan pengimbas tomographic.

Mumia kecil yang turut ditemui itu berkemungkinan anak kepada 'maria'. Mumia kecil ini kemudiannya diberi nama 'Vavita'.

Menurut profesor Konstatin korotkov dari universiti kebangsaan Russia, hasil ujian karbon dia mendapati mumia yang ditemui ini berusia 6,500 tahun.

"Tisu yang dikaji memilikk sifat biologi semula jadi dan komposisi kimia menunjukkan mereka adalah manusia"

"Mereka seperti manusia, tapi mereka bukan manusia"

"Struktur anatomi mereka berbeza dengan manusia biasa"

Saintis juga mendapati serbuk putih yang digunakan untuk mengawet mumia ini ialah cadium chloride.

Profesor Korotkov juga berkata, lukisan menyerupai bentuk mumia 'maria' boleh dilihat pada lukisan atas batu purba yang terdapat peru.

"Hanya dua kemungkinan. Kalau bukan mahkluk asing dari angkasa lepas mereka ini mungkin robot biotik. Namun yang pasti mereka bukan manusia" kata profesor itu.

Sebuah website Gaia.com memuat naik video yang menyokong teori penemuan ini adalah bukti kewujuda  mahkluk asing di bumi satu ketika dahulu.

Adakah benar mahkluk asing ataupun alien benar-benar wujud dan pernah datang ke bumi. Atau pun adakah mereka masih hidup dikalangan kita.?

Sumber: https://www.dailystar.co.uk/news/weird-news/688050/Alien-Nazca-lines-Peru-extraterrestrials-space-mummy

Like dan follow facebook page kami
--->>>> https://www.facebook.com/kolopia/



No comments:

Post a Comment